Heta rabattkuponger

Vår inställning till reklam beror till stor del på hur den når oss och i vilken form. Enligt Postnords årliga undersökning vill nästan varannan svensk ha mer reklam i postlådan

Det de flesta önskar mer av är rabattkuponger, en klassiker som aldrig verkar bli omodern, på-pekar Karin Nilsson, trots att alternativen blir allt fler:

– Trots de möjligheter som olika digitala alternativ kan ge som till exempel kuponger som scannas, QR-koder eller rabattkoder är det främst rabattkuponger många vill ha mer av.

29 procent av svenskarna säger att de använder rabattkuponger minst varje månad, att jämföra med 6 procent som använder QR-koder och 16 procent som använder digitala rabattkuponger.

– En intressant slutsats är att närmare nio av tio, 89 procent, av alla som använder digitala rabattkoder månadsvis även använder analoga kuponger men att bara varannan av de som använder rabattkuponger även använder digitala rabattkuponger.

Att därför satsa på rabattkupong-er på välkomstbladet känns som en solklar väg att gå. Enligt vår erfarenhet fungerar rabattkuponger med siffror bäst i stil med 50 kr rabatt men även halva priset-rabatter går hem hos de nyinflyttade.

Källa: DR-Monitorn 2018, PostNord.